Skip to Content

Voetbalclub RAAL La Louvière en ING België verlengen hun partnerschap en gaan samenwerken met UNICEF

Nu de voetbaltruitjes voor 2018-2019 worden voorgesteld, kondigen RAAL La Louvière en ING België met grote trots de verlenging van hun partnerschap aan, gepaard met een samenwerking met UNICEF.

In het kader van een pilootproject ten voordele van het amateurvoetbal, zetten RAAL La Louvière en ING België hun samenwerking nog een jaar verder. De iconische club uit de Centrumregio drukte haar stempel op de Belgische voetbalgeschiedenis bij het binnenhalen van de Beker van België in het seizoen 2002-2003. Acht jaar na de schrapping in 2009 herrees de club uit haar as als eerste participatieve voetbalclub in België: een club die toebehoort aan de handelaars, ondernemers en inwoners van de Centrumregio. In april 2018, minder dan een jaar na de wedergeboorte, behaalde RAAL La Louvière de titel bij de derde klasse amateurs en steeg zo naar een hogere divisie.

Story image

In 2017 koos ING België ervoor RAAL La Louvière te steunen omwille van haar innovatieve project en de nieuwe wind die hiermee in de voetbalwereld wordt ingeblazen. Delphine Baise, Sponsoring Manager van ING België, verheugt zich op de samenwerking: “We zijn blij met de verlenging van dit partnerschap, dat perfect aansluit bij onze globale strategie om sport te ondersteunen. We zijn ook partner van de Rode Duivels, de Federatie en de scheidsrechters. Dankzij deze samenwerking kunnen we nieuwe initiatieven ontwikkelen waarvan de hele Belgische voetbalwereld zal kunnen meegenieten.”

ING België geniet momenteel al visibiliteit op de truitjes van de scheidsrechters op nationaal niveau. De bank sprak met de Belgische voetbalbond af om niet op de RAAL-truitjes te worden afgebeeld, maar om in plaats daarvan haar plaats af te staan aan UNICEF. De organisatie, die in 190 landen en gebieden actief is, zet zich dagelijks in om het leven van kinderen te redden, om hun rechten te beschermen en om hen ten helpen hun volle potentieel te bereiken. Het idee hierachter is dat “alle kinderen het recht hebben te overleven, zich te ontplooien en zich ten volle te ontwikkelen om aan een betere wereld te bouwen.” ING België, partner van UNICEF sinds 2005, wil op een positieve en duurzame manier bijdragen aan de realisatie van deze missie.

Gemeenschappelijke waarden

Tijdens het kampioenschap 2018-2019 van de tweede klasse amateurs zal het UNICEF-logo zichtbaar zijn op de uitrusting van de spelers bij zowel thuismatchen als wedstrijden op verplaatsing. UNICEF zal gedurende het volledige seizoen ook verschillende initiatieven in de regio introduceren. De voorzitter van RAAL La Louvière, Salvatore Curaba, is alvast enthousiast: “Niet alleen dragen we bij aan een sterk maatschappelijk project, het is ook een ware eer om het logo van een internationale organisatie die onze waarden deelt op onze truitjes te zetten.”

Story image

De Wolven zullen hun nieuwe uitrusting nu zaterdag inwijden tijdens hun eerste wedstrijd van het tweede klasse kampioenschap tegen Visé. Tijdens de maand oktober zullen de truitjes gecommercialiseerd worden en beschikbaar zijn zowel in de fanshop (rue de la Loi, 43 in La Louvière) als in de online store.

Terug naar boven