Primeur: virtuele steun van supporterslegioen om Rode Duivels in leeg stadion aan te vuren

ING deelt zijn mediaruimte met de supporters

Een droevige primeur voor onze nationale ploeg: aanstaande dinsdag staan ​​de spelers tegenover IJsland en dat voor de eerste keer in een volledig leeg Koning Boudewijnstadion. Een situatie die noch de fans, noch de spelers echt zien zitten, zij hadden zich de hervatting van het interlandvoetbal toch een tikkeltje anders ingebeeld. Gelukkig laat ING, trouw aan haar motto "Doe je ding", de supporters net doen waar ze zo van houden: hun team aanmoedigen. De bank besloot om een deel van haar eigen visibiliteit en mediaruimte ter beschikking te stellen aan de supporters. ING is reeds gestart met de voorbereiding van de interlandwedstrijden in oktober en nodigt iedereen uit om de Rode Duivels massaal te steunen.

De Belgen hebben altijd al dicht bij hun nationale ploeg gestaan, zowel tijdens de voorbereiding als tijdens de wedstrijden. Maar door de gezondheidsmaatregelen zal het weerzien tussen de Rode Duivels en hun publiek helaas nog even op zich moeten laten wachten. Daarom legde hoofdsponsor ING de KBVB een uniek initiatief voor om spelers en publiek toch dicht bij elkaar te brengen. De bank besloot haar mediaruimte te delen met de fans. Uitzonderlijk zullen de ING-advertenties op de reclameborden langs het veld de plaats ruimen voor steunbetuigingen en foto's van supporters. Zelfs op de outfits van de Rode Duivels maakt ING plaats voor de fans en zullen er hier en daar foto's van supporters te zien zijn in plaats van de bekende ING-leeuw.

Delphine Baise, Head of Sponsoring, Events & Field ING: “Al meer dan 10 jaar onderneemt ING samen met de Koninklijke Belgische Voetbalbond acties om de band tussen de Rode Duivels en hun supporters te versterken. Red, de mascotte van de Duivels, die het leven zag in co-creatie met hun supporters is hiervan het mooiste voorbeeld. Zeker in de huidige context leek het ons essentieel om trouw te blijven aan onze waarden en om creatieve oplossingen te zoeken om te verenigen, zelfs al is het virtueel. De herstart van het voetbal is dan ook het ideale moment om te laten zien dat we onszelf in alle aspecten van het dagelijkse leven, van onze geldzaken tot onze hobby’s, moeten heruitvinden”.

Vanaf morgen worden de Duivels bij aankomst in het trainingscentrum van Tubeke en de ontvangst in het hotel door Red, de mascotte de meteen voor het eerste (van op afstand) worden aangemoedigd.

Manu Leroy, Director Marketing & Communication bij de KBVB: “Natuurlijk ontvangen we onze nationale ploeg liever in een vol en kolkend stadion. De situatie die we nu meemaken is echter uitzonderlijk. En de prioriteit van de KBVB is om de gezondheid van de spelers, de staf en het publiek te verzekeren. Daarom verwelkomden we het voorstel van ING met veel enthousiasme, omdat het de Rode Duivels en de Belgen dichter bij elkaar brengt in een tijd waarin afstand vaak het sleutelwoord is.”

Een maximum aan “12e Duivels” voor de volgende wedstrijden.

In oktober zullen de Duivels opnieuw drie wedstrijden spelen. ING roept de fans nu al op om hun aanmoedigingen te sturen naar de site ing.be/football. Iedereen kan heel gemakkelijk deelnemen. Het enige wat je hoeft te doen is een foto, een tekening of een geschreven bericht sturen. Alle uitleg en technische informatie vind je op de website ing.be/football.

Voor meer informatie, contacteer:

Pierre Cornez
Woordvoerder KBVB
pco@rbfa.be
+32 496 35 15 56

Renaud Dechamps

Spokesman, ING Belgium