“Verstuur nooit je bankkaart” een campagne van febelfin

Vandaag lanceert Febelfin een nieuwe campagne om de consumenten te sensibiliseren voor phishing.

Maandag 22 februari 2016 —

Vandaag lanceert Febelfin een nieuwe campagne om de consumenten te sensibiliseren voor phishing. Het doel is om de consument bewuster te maken voor dit soort fraude. Als lid van Febelfin, neemt ING België deel aan deze actie, en ondersteunt ze de campagne via al haar communicatiekanalen.

Wat is bankkaart phishing ?

Fraudeurs proberen steeds vaker rechtstreeks de bankkaart en bijhorende pincode van de consument te bemachtigen. Zo vraagt men de consument vandaag via e-mail of sms om zijn bankkaart te vervangen. De bankkaart moet naar een bepaald adres worden verstuurd terwijl de huidige pincode moet worden ingegeven op een valse website. Met zowel de bankkaart als de bijhorende pincode in handen kunnen fraudeurs gemakkelijk geld stelen.

Belangrijk om weten is dat een bank nooit vraagt naar de pincode van uw bankkaart. Uw bank zal ook nooit vragen om uw bankkaart op te sturen.

Wie toch het slachtoffer wordt van dergelijke oplichtingspraktijken, dient zo snel mogelijk Card Stop (070 344 344) te contacteren om zijn bankkaart te blokkeren en zijn bank te informeren.

Voor meer informatie: www.febelfin.be

___________________________

Persdienst ING België: + 32 2 547 24 84, pressoffice@ing.be

0f6470fa71133ac170d0488a5b49b3bc
0f6470fa71133ac170d0488a5b49b3bc

Follow ING on