Statement naar aanleiding van Belga berichtgeving (28/10/2016, 18u) over de komende tariefwijziging bij ING België

ING past mogelijks twee keer per jaar de tarieven aan op basis van marktanalyses

ING past mogelijks twee keer per jaar de tarieven aan op basis van marktanalyses (januari en juli). Onze tariefaanpassingen worden gecommuniceerd via onze reguliere kanalen, nl. individueel via de rekeninginformatie van de klant (in zijn/haar eigen taal) en via onze website. Banken zijn wettelijk verplicht tariefwijzigingen twee maanden op voorhand aan te kondigen, vandaar deze timing van nu.

ING maakt het voor de klant mogelijk om hun transacties te voldoen en advies in te winnen via het door hen verkozen kanaal (mobiel, web, kantoor…). Voor de meeste transacties waarvoor een tariefaanpassing zal gelden, bestaat er een gratis alternatief. Bv.:

  • Als de klant bv zelf een overschrijving uitvoert online of Self’Bank is dit gratis
  • Als een klant naar het kantoor komt met een eigenhandig ingevuld overschrijvingsformulier, wordt dit doorgestuurd om te scannen. Dit is gratis voor 12 verrichtingen en 1 euro als de 12 verrichtingen overschreden worden.
  • Doch, als de klant naar het kantoor komt om een manuele overschrijving te laten uitvoeren door een ING-medewerker dan komen we aan een verhoogd tarief. Dit is dus eerder zeer uitzonderlijk. Het gaat hier om een extreem minimum wat betreft de manuele overschrijvingen, namelijk 0.06% .
Corporate
Contacteer ons

Vanessa Zwaelens - Head of External Communication

Tiziana Rizzo - Media Relations

Julie Kerremans - Media Relations

Vanessa Zwaelens - Head of External Communication

Tiziana Rizzo - Media Relations

Julie Kerremans - Media Relations