Red Flames dagen lagere schoolmeisjes uit op dansvloer met Love Football Dance
De Koninklijke Belgische Voetbalbond lanceert samen met de Red Flames en de steun van ING en Proximus een campagne om meer meisjes warm te maken voor voetbal onder de noemer ‘Love Football’.
Met het initiatief trekt de KBVB vanaf januari 2020 naar ruim honderd scholen verspreid over het hele land om leerkrachten in het lager onderwijs, meisjes en hun ouders te ontmoeten. De Voetbalbond wil op die manier meisjes tussen 5 en 12 jaar inspireren en laten proeven van de magie en het plezier van voetbal. Red Flames Elena Dhont en Shari van Belle zijn de ambassadrices van de actie. De campagne is de eerste stap van het ambitieus actieplan van de KBVB #theworldatourfeet om tegen 2024 dubbel zoveel voetballende meisjes te hebben in België. In dat actieplan investeert de Voetbalbond de komende twee jaar minimaal 3 miljoen euro.
Lees alle details op de website Love Football.
Press Office ING Belgium