Philippe Wallez nieuwe Head of Retail & Private Banking binnen het Executive Committee van ING België

14 juli 2016 - Vanaf 15 juli vervoegt Philippe Wallez, voormalig General Manager Private Banking, het Executive Committee van ING België als Head of Retail & Private Banking, in afwachting van de goedkeuring van de toezichthouder.

Vanaf 15 juli vervoegt Philippe Wallez, voormalig General Manager Private Banking, het Executive Committee van ING België als Head of Retail & Private Banking, in afwachting van de goedkeuring van de toezichthouder. Philippe Wallez volgt hiermee Colette Dierick op, die aangeduid werd als CEO van ING Luxemburg.

In zijn nieuwe functie rapporteert Philippe Wallez rechtstreeks aan Rik Vandenberghe, CEO van ING België: “Ik ben blij dat ik Philippe mag verwelkomen in het Executive Committee. Ik ben ervan overtuigd dat Philippe een uitmuntend leider en business partner zal zijn. Hij brengt zowel commerciële expertise mee als kennis van ons merk. Philippe heeft een unieke en ruime ervaring.”

Philippe Wallez heeft een ruime ervaring in sales en marketing, zowel binnen als buiten ING België. Na een parcours bij consumentenproductengigant Unilever, ging hij in 2000 aan de slag bij ING als hoofd van het departement Marketing Intelligence. In 2003 werd hij commercieel directeur van de regio Namen-Luxemburg-Waals-Brabant om dan in 2006 als General Marketing Manager het merk ING en de oranje kleur succesvol in het Belgische straatbeeld te brengen.

In 2009 werd Philippe Wallez verkozen tot marketeer van het jaar en in 2011 tot advertiser van het jaar. In 2012 werd hij General Manager ING Private Banking België, waar hij een grote vooruitgang boekte op het vlak van digitalisering van de dienstverlening van ING België. Onder zijn leiding werd ING erkend als Best Private Bank in 2012, 2013 en 2015.

Meer over Philippe Wallez:

  • Philippe Wallez (1964, België) studeerde handelsingenieur aan de UCL (Université Catholique de Louvain) en behaalde een MBA aan de University of Western Ontario in Canada.
  • Hij startte zijn carrière in 1989 als product manager bij Unilever.
  • In 1998 vervoegde hij Norsk Hydro Group als General Manager Marketing Europe.
  • In 2000 ging hij aan de slag bij ING als Head of Marketing Intelligence. In 2003 werd hij Retail & Private Banking Manager van de regio Namen-Luxemburg-Waals-Brabant. Van 2006 tot 2012 was hij General Marketing Manager. In 2012, werd hij aangesteld als General Manager ING Private Banking Belgium.
  • Sinds 2015, is hij ook Voorzitter van UBA (Unie van Belgische Adverteerders/Union Belge des Annonceurs). In 2016, werd hij bekroond met de titel Master Marketer.

Voor bijkomende informatie:
Persdienst ING België
Tiziana Rizzo
+32 2 547 26 37
0476 966 830
pressoffice@ing.be

Vanessa Zwaelens

Head of External Communication