Skip to Content
Paleis 12 wordt ING Arena

Paleis 12 wordt ING Arena

ING België en Paleis 12 versterken hun partnerschap tot 2030

Brussel - Groot nieuws in de Belgische muziek-en evenementensector: vanaf september van dit jaar gaat Paleis 12 verder onder de naam ING Arena. De naamsverandering van een van de grootste zalen van ons land werd bekrachtigd in een nieuwe samenwerkingsovereenkomst tussen ING België en Brussels Expo. Denis Delforge, CEO van Brussels Expo, en Peter Adams, CEO van ING België ondertekenden het contract, in aanwezigheid van Philippe Close, voorzitter van de Raad van Bestuur van Brussels Expo en burgemeester van de stad Brussel. Door zich te engageren tot 2030 willen de twee partners de reputatie van Paleis 12 bij artiesten en toeschouwers versterken door de beleving voor het publiek te blijven verbeteren.

Sinds 2013 verwelkomt Paleis 12 Belgische en internationale artiesten. In tien jaar tijd konden meer dan twee miljoen bezoekers hun favoriete artiesten toejuichen en vonden er meer dan driehonderd voorstellingen plaats. Dit is het resultaat van een sterk partnerschap dat het team van Paleis 12 van bij de start heeft opgebouwd met ING België en haar klanten. Dit succes heeft van Paleis 12 een iconische locatie gemaakt in het hart van België.

Paleis 12 wordt ING Arena
Het doel van beide partners is om de locatie nog beter te profileren door de ervaring voor publiek en artiesten naar een nog hoger niveau te tillen. De vernieuwde samenwerkingsovereenkomst gaat ook gepaard met een naamsverandering voor Paleis 12, dat vanaf september 2023 ING Arena zal heten.

"De voorbije tien jaar hebben we er met de hulp van onze partner aan gewerkt om artiesten en publiek met elkaar in contact te brengen en onvergetelijke herinneringen te creëren. Onze sterke punten zijn programma-aanbod, gezelligheid, gastvrijheid, de beste akoestiek, gastronomie, een makkelijke bereikbaarheid men verantwoord engagement. Dankzij het nieuwe samenwerkingscontract kunnen we onze sterke punten samenbundelen en nieuwe initiatieven ontwikkelen om de ervaring van de ING Arena naar een hoger niveau te tillen", aldus Denis Delforge, CEO van Brussels Expo.

ING zet in op muziek en voetbal om harten van Belgen te raken
​Het is belangrijk voor de bank om contact te kunnen maken met haar klanten en zo haar waarden en emoties te delen. Aangezien bijna 95% van de Belgen gepassioneerd is door voetbal en muziek, heeft ING België de strategische keuze gemaakt om haar sponsoring op deze twee gebieden te richten en te versterken.

"Met de RBFA (Koninklijke Belgische Voetbalbond) en de ING Arena heeft ING België twee flagship partnerships. De toonaangevende samenwerking met beide partners helpt om een sterke emotionele band te creëren die de naamsbekendheid van ING zal vergroten, de loyaliteit van klanten zal ondersteunen en het samenhorigheidsgevoel onder de medewerkers binnen de bank zal versterken. Dit sluit perfect aan bij de positionering van ING, die haar klanten stimuleert om hun leven en passies ten volle te beleven. Ik ben er bijzonder trots op dat we de naam van onze bank kunnen verbinden aan een iconische, Belgische locatie waar jaarlijks duizenden mensen hun passie beleven”, vertelt Peter Adams, CEO van ING België.

"Cultuur maakt integraal deel uit van de identiteit van Brussel. Daarom is het essentieel om de sector te ondersteunen en te promoten bij het gevarieerde publiek dat de hoofdstad bezoekt. Paleis 12 draagt hier rechtstreeks toe bij sinds het bijna tien jaar geleden werd opgericht. Het eclectische programma, de toegankelijkheid en de kwaliteit van de faciliteiten hebben aangetoond welke voordelen het publiek kan halen uit de samenwerking tussen twee loyale partners, de ene publiek, de andere privé. Ik ben blij met de nieuwe impuls die we vandaag aan dit partnerschap geven", besluit Philippe Close, voorzitter van de Raad van Bestuur van Brussels Expo en burgemeester van de stad Brussel.

*** einde persbericht ***

Perscontacten :

ING België
Renaud Dechamps, woordvoerder ING België- renaud.dechamps@ing.com - + 32 497 47 16 04

Brussels Expo 
Jill Den Doncker – j.dendeoncker@brussels-expo.com + 0479 36 61 62

ING Arena, een nieuwe naam die voluit gaat voor nog meer emotie. Meer informatie hierover volgt in de komende maanden.

 

Downloads

Terug naar boven