Overstromingen zorgen voor 15 keer meer schadeaangiftes
ING en NN komen naar je toe - Bezoek de ‘NN Mobile Office’ op 21, 22 en 23 juli.
Brussel, 20 juli 2021 – Het oosten van ons land werd de voorbije week getroffen door hevige regenval en grote overstromingen. De schadediensten van NN, verzekeringspartner van ING België, kreeg daardoor de afgelopen dagen maar liefst vijftien keer meer schadeaangiftes binnen dan normaal voor zowel Brand als Auto. En dat gaat gepaard met heel wat vragen voor wie getroffen werd door het noodweer: welke verzekeringen kunnen zij het best aanspreken? Wat hebben ze nodig om een aangifte te doen? Hoe moet het nu verder? Om aan die en andere vragen van klanten tegemoet te komen, rukken ING en NN de komende dagen uit met hun mobiel kantoor, de ‘NN Mobile Office’.
Met de 'NN Mobile Office' kan de verzekeraar persoonlijke en snelle bijstand bieden voor de getroffen klanten die met heel wat vragen zitten over hoe het nu verder moet. De experten van NN zijn aan het mobiel kantoor aanwezig om te helpen bij schadeaangiftes, om meteen ter plaatse expertisebezoeken uit te voeren en om alle vragen met betrekking tot schadedossiers direct te beantwoorden. Op die manier winnen klanten heel wat extra tijd, en hoeven ze minder lang te wachten op een uitbetaling.
Wachttijden voor schade-expertise verdubbelen – Mobiel kantoor van NN biedt hulp
Hoewel een expertise normaal gesproken binnen de 10 werkdagen gebeurt, te tellen van zodra het dossier volledig is, kan dit nu door de extreme situatie oplopen tot 20 werkdagen. Dankzij de ‘NN Mobile Office’ trachten NN en ING die wachttijden te verminderen.
Daarnaast voorzien ING en NN ook een NN Care Pack voor wie grote verliezen heeft geleden. Hierin zitten enkele essentiële basisbenodigdheden die klanten voorzien in drinkbaar water, douchegel, handdoeken, washandjes, tandenborstels, tandpasta enz.
Wacht niet met het aangeven van schade
ING en NN raden iedereen die stormschade heeft geleden aan om zo snel mogelijk de verzekeringsmaatschappij te verwittigen, ook al heeft men nog geen duidelijk zicht op de definitieve schade.
"Als je schade hebt geleden, raden we zeker aan om zoveel mogelijk foto’s te nemen en aankoopbewijzen te verzamelen. Dringende herstellingen en herstellingen om verdere schade te voorkomen, mogen uiteraard onmiddellijk uitgevoerd worden. "
Vito Bivacco, Claims Manager bij NN Insurance Services
'NN Mobile Office' is te vinden op volgende locaties:
Op woensdag 21 juli van 09u tot 19u :
Parking de l’administration communale de Pepinster
Rue Neuve 35, 4860 Pepinster
Op donderdag 22 en 23 juli van 09u tot 19u :
Avenue du Centenaire 1, 4053 Chaudfontaine (tegenover het ING-kantoor)
Schade aangeven kan digitaal via www.myclaim.be of telefonisch op het nummer +32 2 550 06 00.
Omwille van het hoge aantal telefonische oproepen raadt de verzekeraar klanten aan om vooral gebruik te maken van hun online schadeaangifteformulier www.myclaim.be.