Nieuw ontwerp voor ING-betaalkaarten en kredietkaarten

8 nieuwe ING-kaartdesigns vervangen wereldwijd 88 bestaande ontwerpen

Donderdag 8 februari 2018 — Tegen eind maart hebben de 2 betaalkaarten en 5 kredietkaarten die ING België aanbiedt een nieuw ontwerp. Deze nieuwe ontwerpen kaderen in de ambitie van ING om één globaal merk te zijn. Waar voordien 88 kaartdesigns bestonden, zullen voortaan 8 ontwerpen wereldwijd ingezet worden. Het is de eerste keer dat ING wereldwijd dezelfde set bankkaarten inzet.

In België gaat het om de Business betaalkaarten voor zakelijke klanten en de oranje betaalkaart voor particuliere klanten. Wat betreft de Belgische kredietkaarten gaat het om de  ING Card, de Mastercard Gold, de Visa Gold, de Visa Classic en de Mastercard Business.

Eind februari rollen de Visa Classic, de Mastercard Business en de Business betaalkaart van de fabrieksband. De oranje betaalkaart voor particuliere klanten volgt eind maart. De ING card, Visa Gold en Mastercard Gold worden reeds geproduceerd met het nieuwe kaartdesign.

Clear and easy

De betaalkaarten hebben een duidelijker en simpeler ontwerp gekregen. Betaalkaarten worden vaak overspoeld met informatie. Hier werd enkel informatie op de kaart gedrukt als die informatie ook een specifiek doel had. Zo staat de naam van de klant centraal, staan er minder logo’s en informatie op de kaarten en hebben de nieuwe betaalkaarten geen handtekeningstrip.

Oranje hart als onderscheidend kenmerk

Het belangrijkste onderscheidend kenmerk van de nieuwe betaalkaarten is dat alle kaarten vanbinnen oranje zijn. Ze hebben dus een oranje hart. Dat is niet alleen symbolisch maar betekent dat klanten de betaalkaarten in één oogopslag kunnen herkennen in hun portefeuille tussen alle andere betaal- en kortingskaarten. Daarnaast zijn de kaarten gemaakt met een nieuwe druktechniek, waarbij de ING leeuw in 3D op de kaart lijkt te zijn gedrukt. 

Één globaal merk

Het project dat de naam ‘Family of Cards’ heeft, past in de ambitie van ING om één globaal merk te zijn. ING wil één en hetzelfde merk zijn voor alle ING-klanten ter wereld. Voor de ING-klant is de betaalkaart de meest tastbare en zichtbare representatie van ING. Het is dus ook logisch dat ING in het kader van deze ambitie de kaarten als startpunt neemt.

Klanten ontvangen de nieuwe betaalkaarten niet allemaal tegelijk, dit gebeurt op basis van natuurlijke vervanging. Dit is als de betaalkaart vervallen is of als de klant een nieuwe betaalkaart aanvraagt vanwege verlies of diefstal. Dat betekent dat over ongeveer 5 jaar alle  huidige betaalkaarten in België door de nieuwe betaalkaarten vervangen zullen zijn.

Joëlle Neeb Media Relations
Julie Kerremans Media Relations
Vanessa Zwaelens Head of External Communication

Follow ING on