Skip to Content
ING verlengt haar partnership met de Belgische Voetbalbond

ING verlengt haar partnership met de Belgische Voetbalbond

ING België blijft tot 2028 partner van de mooiste goals van de Red Flames en Rode Duivels

De KBVB (Koninklijke Belgische Voetbalbond) en ING België hebben hun samenwerkingsovereenkomst verlengd tot en met EURO 2028. ING België is al meer dan twaalf jaar één van de hoofdsponsors van de Belgische Voetbalbond en mikt nu op de lange termijn met een contract voor de komende zes jaar. Om ervoor te zorgen dat iedereen kan blijven genieten van de populairste sport in België zullen ING en de KBVB hun respectieve digitale kanalen verder versterken.

De KBVB is zeer verheugd met de verlenging van haar samenwerking met ING. We hebben samen al heel wat mooie momenten beleefd en ik ben er zeker van dat we er de volgende jaren opnieuw zullen beleven. Één van de doelstellingen van de Belgische Voetbalbond is iedereen in staat te stellen te kunnen voetballen. We zouden dit doel niet kunnen bereiken zonder de hulp van een hoofdsponsor als ING. Al meer dan twaalf jaar helpt de bank ons om onze plannen te realiseren en we zijn blij dat we de toekomst van het Belgische voetbal nog jaren samen kunnen blijven vormgevenPeter Bossaert, CEO van de KBVB

ING België: sociale inclusie ook via digitale kanalen bevorderen

Door haar engagement voor de populairste sport in België te bevestigen, verzekert ING haar exclusieve aanwezigheid op de uitrusting van de Rode Duivels en de Red Flames tot en met EURO 2028. Naast deze belangrijke zichtbaarheid voor het merk van de bank, stelt het partnerschap met de Belgische Voetbalbond ING België in staat om de voetbalsport naar iedereen in onze samenleving te promoten en tegelijkertijd een maatschappelijke rol te spelen, wat ING nauw aan het hart ligt.

ING België gelooft in de rol die voetbal speelt op het vlak van sociale cohesie en inclusie. Daarom zijn wij sinds 2010 partner van de KBVB en hebben wij besloten ons engagement op lange termijn verder te zetten. Of het nu in de stadions is of virtueel via digitale kanalen, onze bank wil de spelers en hun supporters dichter bij elkaar brengen. Ik ben bijzonder enthousiast over de digitale evolutie van ons partnerschap met de Belgische Voetbalbond. Niets evenaart de beleving van het aanwezig zijn op de tribunes. En toch willen die beleving nog versterken door onze klanten en alle fans exclusieve voordelen te bieden via onze digitale kanalenPeter Adams, CEO van ING in België

Een partnership op lange termijn

In de twaalf jaar van het partnership werden al mooie overwinningen en successen geboekt. Voetbalfans herinneren zich natuurlijk de eerste kwalificatie van de Red Flames voor EURO 2017 of de derde plaats van de Rode Duivels op het WK 2018. Sommigen zullen zich ongetwijfeld herinneren dat ze hun vliegtuigticket voor het WK 2014 probeerden te winnen door in heel het land 'Brazilië'-borden te spotten. Anderen zijn dan weer betrokken geweest bij de creatie van Red, de ​ mascotte, in 2018. De duurzaamheid van het partnership zorgt er dan voor dat de sponsoring activiteiten mee kunnen evolueren met zowel de ontwikkeling van het bedrijf als met nieuwe communicatiemiddelen. De afgelopen vier jaar hebben ING en de KBVB samengewerkt aan de ontwikkeling van de digitale kanalen van de federatie. ING heeft hier haar technologische expertise voor ingezet. Deze nieuwe ontwikkelingen openen perspectieven voor samenwerking, zowel op het vlak van de verspreiding van inhoud als op het vlak van het verder bedenken van manieren waarmee ING en de KBVB het Belgische voetbal op een duurzame manier willen bevorderen. Op middellange termijn kan dit onder meer resulteren in de invoering van een carpool-systeem voor de ouders van kinderen die in amateurclubs spelen.

Deze langetermijnovereenkomst belooft talrijke campagnes die hun stempel zullen drukken op de Belgen, hen boeiende momenten zullen bezorgen en hen in staat zullen stellen hun rol als 12e man, die zij zo goed kennen, ten volle te spelen.

### Einde persbericht ###

Voor meer informatie:

  • ING  België :

Renaud Dechamps, woordvoerder

[email protected]

+ 32 497 47 16 04

  • KBVB :

Pierre Cornez, woordvoerder

[email protected]

+ 32 496 35 15 56

Over ING

ING België is een universele bank die financiële diensten verleent aan particulieren, bedrijven en institutionele klanten. ING België NV is een dochtermaatschappij van de ING Groep NV via ING Bank NV (www.ing.com).

ING is een wereldwijde financiële instelling die stevig verankerd is in Europa en bankdiensten aanbiedt via haar operationele dochtermaatschappij ING Bank. ING Bank wil haar klanten helpen om steeds een stap voor te blijven in het leven en in zaken. Het personeel van ING, met meer dan 57.000 medewerkers, verleent bankdiensten voor particulieren en bedrijven aan klanten van de bank in meer dan 40 landen.

De ING Groep is beursgenoteerd op de beurzen van Amsterdam (INGA NA, INGA.AS), Brussel en New York (ADR’s: ING US, ING.N).

Duurzaamheid maakt integraal onderdeel uit van de strategie van ING, zoals blijkt uit de leidende positie van ING in de Sustainalytics- en MSCI-sectorbenchmarks en onze notering in de “A-lijst” van CDP. De aandelen van de ING Groep zijn opgenomen in toonaangevende duurzaamheid- en milieu-, maatschappelijke en bestuurlijke (ESG) indexproducten van grote aanbieders, zoals STOXX, Morningstar en FTSE Russell. In januari 2021 ontving ING een ESG-rating van 83 ("sterk") van S&P Global Ratings.

Over KBVB

Als grootste sportfederatie van het land, met meer dan een half miljoen leden, vertegenwoordigt de Koninklijke Belgische Voetbalbond 4.000 voetbalclubs. Samen met de regionale federaties Voetbal Vlaanderen en ACFF (Association des Clubs Francophones de Football) organiseert de KBVB zo’n 12.000 wedstrijden per weekend, waaronder uiteraard de wedstrijden van onze nationale ploegen. De Rode Duivels en de Red Flames zijn onze ambassadeurs.

 

 

 

 

Terug naar boven