ING neemt Belgisch digitaal getrouwheidsplatform Qustomer over
ING heeft het Belgische digitale getrouwheidsplatform Qustomer overgenomen. Met Qustomer kunnen gebruikers getrouwheidspunten sparen en inruilen in winkels en andere handelszaken met een fysieke kaart met QR-code of via de Qustomer-app op hun smartphone.
PERSBERICHT
Brussel, 7 september 2015
ING heeft het Belgische digitale getrouwheidsplatform Qustomer overgenomen. Met Qustomer kunnen gebruikers getrouwheidspunten sparen en inruilen in winkels en andere handelszaken met een fysieke kaart met QR-code of via de Qustomer-app op hun smartphone. Winkeleigenaars en andere handelaars moeten enkel een tablet installeren in hun fysieke verkooppunt om getrouwheidspunten te kunnen geven. Qustomer is opgericht in 2012 en telt al meer dan 800.000 kaartgebruikers en meer dan 1.000 deelnemende handelaars in heel België. Qustomer bestaat uit een team van 12 mensen.
Rik Vandenberghe, CEO ING België: "De overname past binnen de Think Forward-strategie van ING om een differentiërende klantervaring te creëren binnen het snel evoluerende domein van betalingen en winkelervaring, zowel voor klanten als handelaars. Tegelijkertijd maakt de overname deel uit van de strategische prioriteit van ING om sneller te innoveren om te beantwoorden aan de veranderende klantbehoeften door zowel te werken met gerichte interne teams als externe partners en start-ups."
Voor Qustomer, dat in 2012 is opgericht, betekent de acquisitie door ING dat het sneller kan groeien met een partner met dezelfde strategische visie. Qustomer zal onafhankelijk kunnen werken. Tegelijkertijd profiteren zowel ING als Qustomer van de natuurlijke combinatie van klantentrouw en mobiel betalen.
Alex Cardon , Co-Founder Qustomer: "De visie van de vier stichters was altijd al om digitale innovatie tot bij de handelaars te brengen. De eerste stap van ons avontuur was : radicaal herdenken hoe winkeliers interageren met hun klanten op het vlak van digitale klantentrouw en marketing. In drie jaar tijd heeft Qustomer meer dan 1.000 handelszaken en meer dan 800.000 Belgische gebruikers kunnen overtuigen. Het is nu tijd voor een nieuwe fase waarin we ons productaanbod ontwikkelen en onze groei versnellen. ING leek ons de meest logische keuze en de beste partner om Qustomer naar een hoger niveau te tillen."
____________________
Voor meer inlichtingen:
ING België:
Persdienst ING België, Tiziana RIZZO, +32 476 966 830 pressoffice@ing.be
Qustomer:
Alex Cardon (co-founder), +32 479.43.46.48 Alex@qustomer.com www.qustomer.com