ING komende jaren sponsor Tomorrowland

ING België en ING Nederland voor het eerst gezamenlijk sponsor

ING gaat een meerjarige samenwerking aan met Tomorrowland. De sponsoring van dit grootschalige Belgische outdoor festival is het eerste evenement waarbij ING België en ING Nederland gezamenlijk als sponsor optreden. Tomorrowland trekt verspreid over twee weekenden in juli jaarlijks 400.000 bezoekers van over de hele wereld. Tomorrowland wordt gezien als het ‘beste’ festival ter wereld en onderscheidt zich door de tot in de puntjes uitgewerkte festivalbeleving en een adembenemende affiche.

Tomorrowland is een uniek, internationaal en innovatief festival met een wereldwijd publiek. Het trekt 400.000 bezoekers van over de hele wereld; ruim 200 nationaliteiten zijn vertegenwoordigd en 30.000 bezoekers reizen hiervoor speciaal af naar België (Boom). Onder het motto ‘Unite Forever’ heeft het festival live verbindingen met Abu Dhabi, Italië, Libanon, Malta, Mexico, Spanje en Taiwan. Bezoekers kunnen genieten van de wereldtop van dj’s op de verschillende podia. Vanaf volgend jaar zal er ook een wintereditie van het festival plaatsvinden in Alpe d’Huez.

Hoewel Tomorrowland dus vele verschillende nationaliteiten aantrekt, is het festival ook vooral relevant voor ING België en ING Nederland omdat Belgen en Nederlanders er trouwe gasten zijn: meer dan de helft van de bezoekers zijn Belgen zijn en ongeveer 10% van de festivalgangers heeft de Nederlandse nationaliteit.

Marie-Noëlle De Greef, Head of Branding, Advertising & Sponsoring ING België en Nederland: “ING kiest er in haar sponsoringsovereenkomsten voor om drie belangrijke maatschappelijke elementen te ondersteunen: muziek, kunst en voetbal. ING België biedt al tien jaar ondersteuning aan projecten in de muziekwereld. De keuze voor Tomorrowland sluit dan ook perfect aan bij de sponsorstrategie van de bank.

Vanuit de doelstelling ‘Empowering people to stay a step ahead in life and business’ helpt ING mensen graag een stap verder, zowel zakelijk als privé. Dat doen we met producten en diensten die passen bij het leven van onze klanten. Zo is ook Tomorrowland altijd een trendsetter geweest. Die trend wordt ook dit jaar voortgezet met de Tomorrowland Bracelet, de cashless betaalmethode die komende edities door ING, als toonaangevende bank op vlak van digitaal bankieren, zal ondersteund worden.

Verder geven we mensen in hun vrije tijd graag bijzondere ervaringen mee. We willen inspireren, uitdagen en verbinden. Tomorrowland is het eerste evenement dat ING België en ING Nederland samen sponsoren. Omdat Tomorrowland in België plaatsvindt, ligt de focus van het partnership op België, maar ING zal ook Nederlandse klanten en andere stakeholders betrekken bij dit bijzondere evenement. We kiezen voor een samenwerking voor de komende drie jaren die start vanaf de komende editie 2018. Op die manier kunnen Tomorrowland en ING een echte onderscheidende invulling geven aan dit project.”

Vanessa Zwaelens Head of External Communication
Julie Kerremans Media Relations
Joëlle Neeb Media Relations

Follow ING on