ING België, trotse partner van de Muziekkapel Koningin Elisabeth

Als trotse partner van de Muziekkapel Koningin Elisabeth heeft ING België beslist haar steun voor een periode van drie jaar te hernieuwen (2014-2016) en werken uit haar collectie hedendaagse kunst voor lange tijd aan de Muziekkapel uit te lenen.

PERSBERICHT

Brussel, 27 januari 2015


Als trotse partner van de Muziekkapel Koningin Elisabeth heeft ING België beslist haar steun voor een periode van drie jaar te hernieuwen (2014-2016) en werken uit haar collectie hedendaagse kunst voor lange tijd aan de Muziekkapel uit te lenen.

De doelstellingen van deze prestigieuze instelling, die jongeren de kans biedt het beste van zichzelf te geven en hun muzikale talenten optimaal te ontplooien, vinden ook een vertaling in diverse initiatieven van ING België voor jongeren, zowel op artistiek en sportief vlak, als op het vlak van liefdadigheid.

Zo werkt ING België mee aan het internationale liefdadigheidsprogramma ING Chances for Children, dat in 2005 in samenwerking met Unicef werd gelanceerd en sindsdien wereldwijd duizenden kansarme kinderen naar school kon sturen. Daarnaast richtte ING België in 2005 binnen de Koning Boudewijnstichting het Mecenaatsfonds ING in België op, dat zich specifiek toelegt op de reïntegratie van jongeren die sociaal uitgesloten dreigen te geraken. Ook de medewerkers van ING België zelf zijn actief in tal van caritatieve en sociale initiatieven, zoals de huiswerkschool, de Solidarity Award en de coaching van vrouwelijke ondernemers in ontwikkelingslanden.

Op artistiek en cultureel vlak steunt ING België jonge talenten via de Young Belgian Art Prize en haar partnership van Art Brussels, de grote internationale beurs voor hedendaagse kunst. Daarnaast wil ING haar eigen kunstcollectie connecteren met haar medewerkers, met de architectuur, maar ook met het leven en met het publiek. In dat kader stelt zij de Muziekkapel twee werken ter beschikking die zij onlangs aankocht. Untitled (Pink), 2010 en Bright green, 2010-2013 van Ann Veronica Janssens zijn tekenend voor de wil van de kunstenares om de grenzen van de perceptie tot het uiterste te verleggen. De werken krijgen in de context van de Muziekkapel dan ook een bijzondere weerklank.

Op sportief vlak is ING België officieel sponsor van de Rode Duivels, een team van jonge, talentvolle spelers die enthousiast elke nieuwe uitdaging aangaan. Daarnaast verleent de bank ook haar steun aan de opleiding van jonge scheidsrechters, waarbij waarden als moed, besluitvaardigheid en eerlijkheid perfect weerklank vinden in de waarden die ING voorstaat.

Net zoals de Muziekkapel Koningin Elisabeth en de andere partners, dragen wij fundamentele waarden als uitmuntendheid en kwaliteit hoog in het vaandel. We hopen van harte dat de verlenging van ons partnership tal van jonge virtuozen de gelegenheid zal bieden nieuwe horizonten te verkennen en internationaal hun talent te bewijzen.

____________________

ING België NV

ING België NV biedt alle cliëntensegmenten, zowel retail- en private bankingcliënten, als kleine en middelgrote ondernemingen, instellingen en grote bedrijven, een breed assortiment financiële producten en diensten aan via het distributiekanaal van hun keuze. ING België NV stelt 8.975 FTE* te werk en is een dochtermaatschappij van ING Bank N.V. die ten dienste staat van 32 miljoen particulieren, business- en institutionele cliënten in meer dan 40 landen in Europa, Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Azië en Australië.

* Eind juni 2014
____________________

Voor meer inlichtingen:
Persdienst: + 32 2 547 24 84, [email protected]


Sponsoring
Contacteer ons

Vanessa Zwaelens - Head of External Communication

Tiziana Rizzo - Media Relations

Julie Kerremans - Media Relations

Vanessa Zwaelens - Head of External Communication

Tiziana Rizzo - Media Relations

Julie Kerremans - Media Relations