ING België telt de uren af tot Earthhour

Vanaf 17 maart projecteert ING België op de gevel van het Marnixgebouw een lichtgevende animatie in de aanloop tot Earth Hour.

Vanaf 17 maart projecteert ING België op de gevel van het Marnixgebouw een lichtgevende animatie in de aanloop naar Earth Hour.

Earth Hour, ook wel 'een uur voor de planeet' genoemd, is een wereldwijd evenement dat elk jaar georganiseerd wordt door de ngo WWF. Het doel is om mensen samen te brengen rond een gemeenschappelijk doel: de planeet beschermen. Een uur lang doven meer dan een miljard mensen, organisaties en ondernemingen overal ter wereld hun lichten.

ING België neemt deel aan deze actie en versiert de gevel gedurende 48 uur met een lichtgevende animatie. De animatie loopt tot zaterdag 19 maart om 20.30 uur, wanneer Earth Hour begint. Op dat moment zal de gevel volledig doven. Deze animatie wordt mogelijk gemaakt dankzij een systeem met ledverlichting rond de ramen.

Met deze animatie op de gevel van het Marnixgebouw, dat zich bevindt op één van de belangrijkste assen van de hoofdstad en op een steenworp afstand van de cinema's in het stadscentrum waar de ecologische documentaire 'Demain' (beloond met een César) uitgezonden wordt, wil ING België de voorbijgangers sensibiliseren over de invloed van ons dagelijks energieverbruik op het klimaat..

Double our impact, halve the footprint

Die actie kadert in een ruimer duurzaamheidsbeleid binnen de bank. De belangrijkste ambitie van ING is om bij te dragen aan een positieve verandering op het vlak van economie, maatschappij en milieu, door de negatieve gevolgen van acties en beslissingen te beperken. Een ambitie die eenvoudiger geformuleerd wordt in de slogan 'Double our impact, halve the footprint'.

Op het vlak van milieu werden er al concrete acties op touw gezet door de bank. Denk maar aan de vermindering van de koolstofvoetafdruk van de gebouwen (verwarming van de maatschappelijke zetel van Sint-Michielswarande met de energie van datacentra, thermische isolatie, gebruik van ledlampen, minder energieverbruik dankzij bewegingssensoren) of het promoten bij de werknemers van groene alternatieven voor verplaatsingen met de wagen (elektrische voertuigen, fiets, thuiswerk).


_________________
Voor meer info:
Persdienst ING België, 02 547 24 84, pressoffice@ing.be

Vanessa Zwaelens

Head of External Communication