ING BELGIE STIMULEERT KAARTBETALINGEN BIJ HAAR BUSINESS CLIËNTEN

Betaalkaarten zijn een veilig en efficiënt betaalmiddel, zowel voor de kaarthouder als voor de handelaar die de kaart aanvaardt.

PERSBERICHT
Brussel, 12 juni 2014

ING BELGIE STIMULEERT KAARTBETALINGEN BIJ HAAR BUSINESS CLIËNTEN

  • Geen abonnementskost voor aanvaarding Bancontact/Mister Cash;
  • Aanvaarding van Visa en MasterCard betalingen;
  • Online aanvraag van de betaaloplossing;
  • ING België gaat samenwerking aan met Worldline.


Betaalkaarten zijn een veilig en efficiënt betaalmiddel, zowel voor de kaarthouder als voor de handelaar die de kaart aanvaardt. Om het betalen met de bankkaart te stimuleren, biedt ING België als eerste bank in België de verwerking van Bancontact/Mister Cash transacties aan zonder de betaling van een maandelijks abonnement.

Kaartbetalingen stimuleren

Onderzoek toont aan dat het aantal beschikbare betaalterminals een meer dan proportionele invloed heeft op het aantal kaartbetalingen. In vergelijking met onze noorderburen tellen zij 30% meer betaalterminals per 1.000 inwoners, doch ligt het aantal kaartbetalingen er wel 50 % hoger. Om kaartbetalingen in België te stimuleren, wil ING België de aanvaarding van kaartbetalingen aantrekkelijker maken voor haar business cliënten en zo het aantal betaalterminals doen groeien.

Kosten verlagen

“Door als eerste bank in België geen maandelijkse abonnementskost voor transacties met Bancontact te vragen, beperken we de kosten voor de handelaar en verlagen we op deze manier een belangrijke instapdrempel. Bovendien kunnen onze business cliënten ook bij ons terecht voor de huur of aankoop van hun betaalterminal en het aanvaarden van Visa en MasterCard betalingen, bovenop de courante Bancontact/Mister Cash transacties. Dergelijk formule maakt het makkelijk en transparant voor onze cliënten om te starten met het aanvaarden van kaartbetalingen. Onze business cliënten kunnen op hun beurt hun cliënten een snelle, veilige en gemakkelijke betaalwijze bieden” aldus Philippe Hugon, Head of Professional Banking ING België.

Makkelijk online aanvragen

Ook voor het aanvragen van de betaalterminal verlaagt ING België de drempel. In enkele muisklikken kan de business cliënt online een simulatie maken voor deze nieuwe service én zijn gekozen oplossing meteen aanvragen zonder zich naar het kantoor te verplaatsen. Ook de installatie van de betaalterminal kan de cliënt volledig zelf doen, met behulp van een eenvoudige gebruikshandleiding.

ING België in zee met Worldline

Met de expertise van Worldline heeft ING België een sterke en betrouwbare partner voor het leveren van elektronische betaaldiensten en kan ze haar klanten state of the art betaalterminals aanbieden. Daarnaast beschikt Worldline, een dochteronderneming van Atos en de Europese leider inzake ePayment-diensten en het belangrijkste centrum voor de verwerking van betalingstransacties in België, over een robuuste infrastructuur om grote stromen van transacties te verwerken. Worldline is marktleider voor elektronisch betalen in België en heeft een Europese installed base van meer dan 850.000 terminals.

***

ING België NV

ING België NV biedt alle cliëntensegmenten, zowel retail- en private bankingcliënten, als kleine en middelgrote ondernemingen, instellingen en grote bedrijven, een breed assortiment financiële producten en diensten aan via het distributiekanaal van hun keuze. ING België NV stelt 9.129 FTE* te werk en is een dochtermaatschappij van ING Bank N.V. die ten dienste staat van 33 miljoen cliënten in meer dan 40 landen in Europa, Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Azië en Australië.

* Eind december 2013

Worldline

Worldline, een dochteronderneming van Atos, is Europees leider en mondiale speler in de sector van betalingen en transactiediensten. Worldline levert nieuwe generatie diensten die zijn klanten toelaten om de eindgebruiker vlotte en innovatieve oplossingen aan te bieden. Als belangrijke speler in B2B2C en met 40 jaar ervaring, is Worldline ideaal geplaatst om alle bedrijven en administratieve diensten te helpen en bij te dragen tot hun succes binnen een markt die voortdurend evolueert. Worldline heeft een uniek en flexibel business model, gebouwd rond een globaal en evoluerend productaanbod, wat een end-to-end ondersteuning mogelijk maakt. De activiteiten van Worldline zijn georganiseerd rond drie assen: Merchant Services, Mobility en e-Transactional Services, Financial Processing Services. In 2013 hebben de activiteiten van Worldline binnen de Atos-groep een (pro forma) inkomen van 1,11 miljard EUR opgeleverd. Het bedrijf stelt meer dan 7.200 medewerkers tewerk in de hele wereld.

____________________

Voor meer informatie:
Persdienst ING België: + 32 2 547 24 84, pressoffice@ing.be

Vanessa Zwaelens

Head of External Communication