ING België 'Officiële partner' Mons 2015
ING België is van nabij betrokken bij dit belangrijke culturele evenement. Als “universele directe bank” wil ING België de kunst en cultuur voor iedereen toegankelijk maken.
PERSBERICHT
Brussel, 23 januari 2015
ING België is van nabij betrokken bij dit belangrijke culturele evenement. Als “universele directe bank” wil ING België de kunst en cultuur voor iedereen toegankelijk maken.
Cultuur neemt bij ING België een belangrijke plaats in. ING huisvest een prachtige collectie kunstwerken en organiseert ook tentoonstellingen.
De twee volgende tentoonstellingen in het ING Art Center, Koningsplein 6 in 1000 Brussel krijgen het label “Mons 2015”: ECHOES – Common Grounds, Common Goods, van 19.03.2015 tot 14.06.2015 en Pop Art in Belgium, van 15.10.2015 tot 14.02.2016.
Daarnaast ondersteunt de bank een groot aantal belangrijke artistieke en culturele initiatieven in België, zoals Art Brussels, de Muziekkapel Koningin Elisabeth en een rist zomerfestivals waaronder Couleur Café, les Francofolies de Spa, het Festival in Dour en les Ardentes.
We hebben ervoor gekozen om partner te zijn van Mons 2015 omdat we kunst en cultuur willen promoten en voor iedereen toegankelijk maken, zoals we ook een “universele bank” willen zijn”. Dat doen we op vijf manieren:
- Er zijn gratis tickets te winnen via de wedstrijd die georganiseerd wordt in het kader van de tentoonstelling “Van Gogh in de Borinage, de geboorte van een kunstenaar”;
- Op zaterdag en zondag zijn er gratis rondleidingen op de “Van Gogh” tentoonstelling. Reserveren is verplicht;
- Aan de ingang van de “Van Gogh ”tentoonstelling zijn gratis lockers beschikbaar;
- Voor de gelegenheid is er een “Van Goghise me” foto-animatie te bekijken met foto’s in Van Gogh stijl;
- NG-klanten die een ticket kopen voor de tentoonstellingen georganiseerd in het kader van Mons 2015 krijgen er een gratis ticket bij.
ING België wil ook deelnemen aan de economische bloei van een stad en regio. Dit partnerschap bewijst duidelijk dat we onze aanwezigheid in de regio Mons willen verankeren en de economie ten volle willen ondersteunen.
Dankzij “Mons 2015” kunnen de stad Mons en de omliggende regio zich op sociaal-economisch vlak ontwikkelen en belangrijke positieve effecten op ondermeer cultureel, toeristisch en mediavlak genieten...
***
ING België NV
ING België NV biedt alle cliëntensegmenten, zowel retail- en private bankingcliënten, als kleine en middelgrote ondernemingen, instellingen en grote bedrijven, een breed assortiment financiële producten en diensten aan via het distributiekanaal van hun keuze. ING België NV stelt 8.975 FTE* te werk en is een dochtermaatschappij van ING Bank N.V. die ten dienste staat van 32 miljoen particulieren, business- en institutionele cliënten in meer dan 40 landen in Europa, Noord-Amerika, Latijns-Amerika, Azië en Australië.
* Eind juni 2014
____________________Voor meer inlichtingen:
Persdienst: + 32 2 547 24 84, pressoffice@ing.be