ING België maakt het mogelijk saldo te raadplegen zonder aanmelden

ING cliënten kunnen gebruik maken van nieuwe functionaliteiten binnen de ING SmartBanking app.

ING cliënten kunnen gebruik maken van nieuwe functionaliteiten binnen de ING SmartBanking app. Zo kan men ondermeer het saldo van een vooraf geselecteerde ING-rekening of kredietkaart raadplegen, zonder zich hiervoor in te loggen in de SmartBanking applicatie. Dit kan zowel via de smartphone, alsook via de smartwatch. Tevens kan de ING cliënt de Bancontact Mistercash functionaliteit geïntegreerd gebruiken binnen de nieuwe SmartBanking applicatie.


Saldo raadplegen zonder aanmelden

Uit ING analyses blijkt dat 68 % van de ING gebruikers het saldo van minstens één rekening controleren als zij aanloggen in de SmartBanking app, waarbij dit de meest voorkomende handeling binnen deze applicatie is.

Vanaf vandaag start de uitrol van een nieuwe versie van de ING Smart Banking app. Hierbij zal de cliënt nu één rekening of kredietkaart kunnen aanduiden waarvoor hij het saldo wenst te zien voor hij zich aanmeldt. Net als voor al haar diensten garandeert ING een maximale veiligheid voor het gebruik van haar mobiele applicaties.
Bijkomend is deze functionaliteit beschikbaar voor gebruikers die over een Apple Watch of Android Watch.

 “Het vereenvoudigen van het raadplegen van een saldo was voor ons een belangrijk aandachtspunt in hoe bankieren nog makkelijker te maken voor onze cliënten. Om ervoor zorgen dat we onze cliënten helpen een stap voor te zijn in het leven en in zaken doen, hebben wij er bewust voor gekozen om het mobiel bankieren voor zoveel mogelijk cliënten eenvoudiger te maken en is deze functionaliteit beschikbaar zowel op smartphone, alsook smartwatch. Dit is uniek op de Belgische markt.”, Lieven Haesaert, Head of Digital Channels. 



Volledige integratie Bancontact Mistercash (BC/MC) functionaliteit

De BC/MC applicatie wordt sinds enige tijd door gebruikers als alleenstaande applicatie aangewend. 

Dankzij de BC/MC functionaliteit die volledig geïntegreerd is in de SmartBanking applicatie, kunnen de ING cliënten deze dienst gebruiken zonder vooraf een rekeningnummer te hoeven definiëren. Op deze manier wordt het nog makkelijker om mobiel te bankieren.

       
Welke diensten beschikbaar sinds lancering van de ING SmartBanking app?
• Overschrijvingen naar alle Belgische rekeningen: eigen, bewaarde begunstigden en anderen
• Een overzicht van de ‘komende verrichtingen” waardoor de cliënt een duidelijk zicht heeft op de toekomstige evolutie van zijn rekeningsaldo
• De integratie van de Touch-id technologie, waardoor cliënten nu kunnen aanloggen met hun vingerafdruk (beschikbaar voor iPhone5S, iPhone6 en iPhone 6 Plus met minstens iOS 8). ING is nog steeds de enige Belgische bank die deze technologie gebruikt. 2 op 3 cliënten die deze functie kunnen gebruiken, loggen nu aan via hun vingerafdruk.
• Het aankopen van een nieuwe spaarrekening, een kredietkaart of pensioen spaarplan in enkele clicks
• Het versturen van een rekeningnummer via email naar derden


____________________

Voor meer informatie:
Persdienst ING België, 02 547 24 84, pressoffice@ing.be

 

Vanessa Zwaelens

Head of External Communication