ING België, GSK en SPIE bekroond met een Time Award tijdens 11e CSR Night
ING België ontvangt een Time Award voor "Inclusief Project"
Op 25 april 2019 organiseerde de vzw Time4Society in Willebroek voor de elfde maal de CSR Night. De grote winnaars van deze editie waren GSK, SPIE en ING. In ruil voor hun maatschappelijk engagement afgelopen jaar, kregen zij de felbegeerde Time Award uit de handen van vicepremier Kris Peeters. De vicepremier kondigde ook VF Europe aan als Nieuwkomer van het jaar.
- Time Award voor Grootste Tijdgever: GSK
De bedrijven in deze categorie dankten hun nominatie aan het aantal uren dat ze in 2018 aan de maatschappij hebben geschonken. De drie grote tijdgevers van het voorbije jaar waren GSK (GlaxoSmithKline), VF Europe en ING.
GSK is reeds acht jaar op rij de grootste tijdgever van België. In 2018 hebben 2.126 werknemers van GSK deelgenomen aan een maatschappelijke teambuilding, een recordprestatie!
- Time Award voor Sterkste Project: SPIE
De nominaties in deze categorie werden toegekend aan Clear Channel, Berner en SPIE. Projecten die de maatschappij helpen, zijn per definitie sterk. Maar deze drie bedrijven toonden net dat tikkeltje meer creativiteit en ambitie.
SPIE richtte in 2018 een platform op om de communicatie over maatschappelijke projecten en de inschrijving van vrijwilligers te vergemakkelijken. En met groot succes: op enkele dagen waren de inschrijvingen voor alle projecten volzet. Van engagement gesproken!
- Time Award voor Inclusief Project: ING
Inclusief, dat wil zeggen: alle medewerkers zijn betrokken en trekken even hard aan de kar. De drie genomineerden voor het meest Inclusieve Project waren Mediahuis, ING en Keppel Seghers.
ING nodigt medewerkers en klanten uit om zelf een maatschappelijk project voor te stellen. Dankzij een uitgekiende campagne voor de Volunteering Days slaagde de bank erin om tientallen projecten op poten te zetten die haar medewerkers en klanten na aan het hart lagen.
"Via de vrijwilligersdagen biedt ING België haar personeel de mogelijkheid om één dag van hun werktijd per jaar aan een Belgische VZW te wijden. In 2018, en dit voor de 5e keer op rij, gaven meer dan 900 collega's op die manier een dag van hun tijd op voor een vereniging naar keuze. 124 verenigingen hebben zo in 2018 hulp gekregen. Elk jaar worden tientallen VZWs geïntegreerd in het project dankzij aanbevelingen van onze medewerkers en onze klanten." aldus Judith Verhoeven, Sustainability Expert ING België.
- Nieuwkomer van het jaar: VF Europe
Elk jaar heeft Time4Society de eer om nieuwe tijdgevers te verwelkomen. De drie nieuwkomers die het meest in het oog sprongen waren Bayer, VF Europe en Tribù.VF Europe liet zijn enthousiasme meteen blijken. In geen tijd waren 380 vrijwilligersplaatsen ingevuld, samen goed voor 28 maatschappelijke projecten. De gastorganisaties waren in de wolken met zoveel inzet.
Bekijk hier de foto's van het event.
De vzw Time4Society wil bedrijven en hun medewerkers helpen om hun MVO-visie praktisch en concreet te beleven. Een maatschappelijke teambuilding is een uitnodiging aan bedrijven en hun medewerkers om op een duurzame manier tijd te schenken aan de maatschappij.
Meer weten? Nathalie Bekx, CEO Time4Society vzw
(0475 45 42 58 of nathalie.bekx@time4society.com)
Press Office ING Belgium