ING België beloond voor haar initiatief Volunteering@ING tijdens de CSR Night

ING België is één van de drie bedrijven die beloond werden voor hun maatschappelijk engagement. De bank ontving de “Strongest Action Award” voor het initiatief Volunteering@ING

PERSBERICHT

Brussel, 27 maart 2015

Op donderdag 26 maart vond in Antwerpen de zevende editie plaats van de CSR Night. Dit event wordt georganiseerd door de vzw Time4Society en brengt vertegenwoordigers uit het verenigingsleven, de privésector en de politiek samen rond het thema van de maatschappelijke verantwoordelijkheid van ondernemingen. ING België is één van de drie bedrijven die beloond werden voor hun maatschappelijk engagement. De bank ontving de “Strongest Action Award” voor het initiatief Volunteering@ING waaraan talloze medewerkers in 2014 deelnamen.
De impact van dit engagement is voortaan opgenomen in het jaarverslag van ING Groep.


Volunteering@ING binnen de strategie van ING België

De medewerkers van ING België de mogelijkheid bieden om tijd te schenken aan de maatschappij door deel te nemen aan Volunteering@ING is niet alleen een uitdrukking van haar maatschappelijke betrokkenheid. Het illustreert ook perfect wat de medewerkers samen kunnen realiseren: mensen in staat stellen een stap voor te zijn in het leven en in zaken.

« Ik ben ervan overtuigd dat we een beter bedrijf, een betere bank worden door onze mensen niet alleen de kans te geven maar zelfs te stimuleren om anderen te helpen. » Rik VandenBerghe, CEO ING België.

Heinsbroek Adrie, Head of Sustainability - Vandenberghe Rik, CEO ING Belgi& uml; - Salberter St& acute;phan, Head of Corporate Communication and Relations
Heinsbroek Adrie, Head of Sustainability - Vandenberghe Rik, CEO ING België - Salberter Stéphan, Head of Corporate Communication and Relations


Volunteering@ING ook in 2015

Volunteering@ING biedt de medewerkers van ING België de kans om tijdens de werkuren een sociale of natuurorganisatie naar keuze een handlje toe te steken.
In 2014 besteedden de medewerkers van ING België niet minder dan 5.000 uren aan projecten die hen nauw aan het hart liggen. Voor de editie 2015 worden de mogelijkheden nog uitgebreid.
ING België wil haar medewerkers sensibiliseren om in contact te treden met de buitenwereld, door deel te nemen aan dit project en zo een daadwerkelijke invloed te hebben op de maatschappij.
Lokaal en actief. Twee termen die volledig stroken met onze strategie en die beschrijven hoe onze interactie met de maatschappij zou moeten zijn.

Bijzondere aandacht voor duurzaamheid in het jaarverslag van ING Groep

Vanaf dit jaar vormt het ‘Duurzaamheidsverslag’een onderdeel van het jaarverslag van ING Groep.
Als financiële instelling is het onze taak om de vooruitgang op economisch, sociaal en milieu-vlak te steunen. Met dit nieuwe hoofdstuk wil ING een duidelijk beeld geven van de manier waarop zij waarde creëert in het kader van haar rol in de maatschappij, door niet alleen haar economische prestaties, maar ook haar impact op de maatschappij en op het milieu toe te lichten.
____________________

Voor meer informatie:

Persdienst ING België: + 32 2 547 24 84, pressoffice@ing.be
Het jaarverslag van ING Groep kan worden gedownload op www.ing.com

HR
Contacteer ons

Vanessa Zwaelens - Head of External Communication

Tiziana Rizzo - Media Relations

Julie Kerremans - Media Relations

Vanessa Zwaelens - Head of External Communication

Tiziana Rizzo - Media Relations

Julie Kerremans - Media Relations