Skip to Content
ING Arena: nieuwe naam, zelfde emotie

ING Arena: nieuwe naam, zelfde emotie

Een historisch partnership bekroond met een nieuw logo

Brussel – Zeg vanaf vandaag niet langer Paleis 12, maar ING Arena. De naamsverandering van één van de grootste concertzalen van het land, bekrachtigd in een nieuwe samenwerkingsovereenkomst tussen ING België en Brussels Expo, treedt vandaag in voege. De nieuwe naam en het nieuwe logo zijn te zien op de gevels van de concertzaal en op alle communicatiedragers.

Met de slogan “Nieuwe naam, dezelfde emotie” weerspiegelt de lanceringscampagne van de ING Arena de continuïteit van het historische en sterke partnership met Brussels Expo.

Het nieuwe logo maakt gebruik van de ING-huisstijl, terwijl de grafische elementen die bestaan uit concentrische vierkanten doen denken aan de architectuur van Arena. Tot slot is er een vleugje oranje gebruikt wat uiteraard doet verwijzen naar de kleur van de bank. ​

De ING Arena is één van de paradepaardjes van de sponsoringstrategie van ING, naast het partnership met de RBFA.

Naast voetbal is de ING Arena het tweede paradepaardje van ING. Ons doel is om een sterke emotionele band te creëren waardoor de herkenbaarheid van het merk ING zal vergroten bij het brede publiek. Om dit te bereiken, hebben we besloten om het partnership volledig uit te spelen. ING is de bevoorrechte partner van de ING Arena, net zoals de bank de partner van haar klanten wil zijn en hen als dusdanig wil ondersteunen in hun projecten zodat ze hun leven en hun passies ten volle kunnen belevenAn Caers, Hoofd Communicatie, Brand & Marketing Communications (ai) bij ING België

ING Arena « powered by » ING

Als hoofdsponsor van de ING Arena, zijn ING en haar merk sterk zichtbaar op strategische plekken in de concertzaal, zoals de ING Sky Box, kluisjes, oordopjesautomaten, digitale schermen, ... en de elektronische betalingen.

De rol van de ING Arena bestaat erin de hoogtepunten die het publiek beleeft, te verbinden met het ING-merk. Het is dus niet meer dan logisch dat bezoekers het logo van de bank en de bekende oranje kleur op veel plaatsen in en rond de concertzaal zullen opmerkenAn Caers

### einde persbericht ###

Extra beeldmateriaal op aanvraag beschikbaar

Perscontact:
​Renaud Dechamps – woordvoerder ING in België
renaud.dechamps@ing.com + 32 497 47 16 04

Over ING

ING België is een universele bank die financiële diensten aanbiedt aan particulieren, ondernemingen en institutionele cliënten. ING Belgium S.A./N.V. is een dochtervennootschap van ING Group N.V. via ING Bank N.V. (www.ing.com).

ING is een wereldwijd actieve financiële instelling met een sterke Europese aanwezigheid die bancaire diensten aanbiedt via zijn werkmaatschappij ING Bank. De doelstelling van ING is om mensen in staat te stellen steeds een stap voorop te blijven lopen, zowel privé als zakelijk. De meer dan 58.000 werknemers van ING bieden diensten op het vlak van particulier en zakelijk bankieren aan klanten in ruim veertig landen. De aandelen van ING Groep noteren op de beurzen van Amsterdam (INGA NA, INGA.AS), Brussel en op de New York Stock Exchange (ADR's: ING US, ING.N).

Duurzaamheid maakt integraal deel uit van de strategie van ING, wat blijkt uit de leidende positie van ING in sectorbenchmarks. De Environmental, Social and Governance (ESG) rating van ING door MSCI werd in september 2022 bevestigd met 'AA'. Vanaf augustus 2022 beschouwt Sustainalytics het beheer van materiële ESG-risico's door ING als 'sterk' en in juni 2022 kreeg ING een ESG-rating 'sterk' van S&P Global Ratings. Aandelen ING Groep zijn ook opgenomen in belangrijke duurzaamheids- en ESG-indexproducten van toonaangevende aanbieders Euronext, STOXX, Morningstar en FTSE Russell.

 

 

 

Contacteer ons

Renaud Dechamps
Spokesman & Media Relations Manager, ING Belgium

E: renaud.dechamps@ing.com

T: +32478662158

Terug naar boven