Gezondheid van personeel en dienstverlening klanten van ING België staat meer dan ooit centraal

Gezondheid van personeel en dienstverlening klanten van ING België staat meer dan ooit centraal

De verspreiding van het coronavirus en gevolgen die dat kan hebben voor haar klanten en medewerkers heeft de volledige aandacht en de hoogste prioriteit van ING. Een centraal crisismanagementteam en lokale teams volgen de situatie op de voet en coördineren de maatregelen met betrekking tot gezondheid en veiligheid, reizen en bedrijfscontinuïteit. De bank volgt de richtlijnen en adviezen van de Belgische overheid en de FOD Volksgezondheid. Vanaf vandaag neemt ING extra maatregelen om de verspreiding van het coronavirus te beperken en om de continuïteit van haar dienstverlening te garanderen.

Nieuwe maatregelen voor personeel ING België

Alle medewerkers van ING België krijgen de instructie om vanaf nu tot nader orde thuis te werken, behalve de medewerkers die in de kantoren werken. Vandaag is er al een test geweest voor de 3000 medewerkers die in het gebouw Sint-Michielswarande in Brussel werken. Zij werkten thuis om op die manier de ICT-capaciteiten te testen en waar nodig bij te sturen. Bij ING België werken er in totaal zo’n 7500 mensen.

Waar nodig worden passende maatregelen genomen voor activiteiten die medewerkers niet vanuit thuis kunnen verrichten. Teams die bijdragen aan bedrijfskritische activiteiten voeren hun functies al enige tijd vanuit meerdere afzonderlijke locaties uit om het risico op besmetting of uitval van teams en medewerkers te beperken.

ING kantoren en klantendienst in België

Ondanks deze ongeziene situatie voor haar medewerkers zet de bank alles in het werk om een optimale dienstverlening te blijven garanderen en zal zij focussen op de belangrijkste diensten voor particulieren en bedrijven. 

Naar aanleiding van de beslissing van de federale regering, zullen de bankkantoren vanaf nu elk weekend gesloten zijn tot nader orde. Vanaf maandag 16 maart blijven de kantoren operationeel. De sector roept op om zo veel mogelijk bankverrichtingen digitaal uit te voeren en zo de rit naar het bankkantoor te vermijden. Klanten die zich om dringende redenen toch naar een kantoor willen begeven, vragen we om een afspraak te maken uit respect voor ieders gezondheid. 

Mobiel bankieren, internetbankieren en digitale betalingen staan ter beschikking van iedereen en zijn perfect veilige manieren om vanop afstand te bankieren. Onze online diensten, de ING Smart Banking-app en Home'Bank, blijven 24/7 beschikbaar. Ook de klantendienst blijft in de week telefonisch bereikbaar tot tien uur ’s avonds, op zaterdag tot vijf uur in de namiddag.

Ondernemingen

Ondernemingen die moeilijkheden ondervinden door de huidige crisis, worden gevraagd contact op te nemen met hun bankier. Samen kunnen er gepaste maatregelen worden gezocht om deze moeilijke periode financieel door te komen.

Hygiëne

Voor alle medewerkers en klanten is het vanzelfsprekend belangrijk om de adviezen van de FOD Volksgezondheid goed op te volgen. Dit betekent: geen handen schudden, hoest of nies in je elleboog, gebruik papieren zakdoekjes en was je handen regelmatig.

Corporate