Cliënten van ING België kunnen ​ voortaan bankverrichtingen ondertekenen met smartphone-app itsme®

Eind mei 2017 werd de lancering aangekondigd van itsme®, de eerste digitale identiteit die alle wachtwoorden op het web vervangt. ING België speelde een belangrijke rol in de ontwikkeling van deze app.

PERSBERICHT
Brussel, 24 augustis 2017

Eind mei 2017 werd de lancering aangekondigd van itsme®, de eerste digitale identiteit die alle wachtwoorden op het web vervangt. ING België speelde een belangrijke rol in de ontwikkeling van deze app. De bank kondigde vandaag als eerste bank in België een aantal toepassingen aan die het leven van haar cliënten makkelijker maken.

Vanaf 28 augustus kan een eerste groep cliënten van ING België die reeds een itsme-profiel aanmaakten, de eerste toepassingen testen. Ze krijgen geheel vrijblijvend de keuze om zich te identificeren, zich in Home'Bank aan te melden en verrichtingen te ondertekenen op hun smartphone met de itsme-app. Op basis van hun feedback worden dan de functionaliteiten aangepast en verbeterd. Vanaf mid-september wordt het aanbod verder uitgebreid en worden alle Home- en Businessbanking cliënten van ING België uitgenodigd om geheel vrijblijvend hun itsme-profiel aan te maken.

Deze lancering past perfect in de strategie om eenvoudige en persoonlijke diensten aan te bieden aan onze cliënten. De eenvoudige procedure zorgt voor een gebruiksvriendelijke en efficiënte manier om aan te loggen.

Filip Rombouts, General Manager Digital Channels ING België:  “In de huidige mobiele en digitale wereld streeft ING België voortdurend naar een verdere vereenvoudiging van het beheer van de financiën van onze klanten.  De ondersteuning van itsme was een volgende stap in dit streven. De app en het aanbod van diverse toepassingen aan onze business en particuliere cliënten maken de ING Card Reader overbodig. De smartphone wordt de mobiele kaartlezer van de toekomst. Hiermee helpen wij ons cliënteel om een stap voor te blijven in het leven en op zakelijk vlak.”

Meer dan een digitale identiteit.

Digitale en online bankdiensten zijn een prioriteit, en liefst op een eenvoudige en gebruiksvriendelijke manier, dat bleek uit een studie gerealiseerd door Belgian Mobile ID, het consortium  dat instond voor de ontwikkeling van Itsme. De studie gaf aan dat 85% van de Belgen werken met PC banking en 49% met mobile banking. De ontwikkeling van Itsme was dan ook een prioriteit voor ING België.

  • itsme® is de eerste digitale identiteit in zijn soort: uiterst veilig, eenvoudig en met respect voor de privacy.
  • itsme® zorgt ervoor dat elke gebruiker in de digitale wereld zijn identiteit zwart op wit kan bewijzen. Inloggen en transacties ondertekenen in Home’Bank werkt enkel met de juiste combinatie van je smartphone, je simkaart en je persoonlijke itsme®-code.
  • itsme® is daarnaast ook een eenvoudige en snelle manier om online bankverrichtingen uit te voeren. Eén code volstaat voor alles

De mogelijkheden zijn eindeloos. In de toekomst zullen nog meer toepassingen gelanceerd worden zoals maaltijdcheques bestellen, documenten aanvragen bij je gemeente, je pensioen nakijken op MyPension enz. Ook officiële documenten zullen officieel van een handtekening kunnen voorzien worden met itsme®.


Voor bijkomende informatie:
Persdienst ING Belgie: Tiziana Rizzo, 0476 966 830, pressoffice@ing.be


(1) Belgian Mobile ID, het consortium dat vier grootbanken en de drie grote mobiele netwerkoperatoren in ons land verenigt, en dat eveneens ondersteund wordt door de federale overheid

Vanessa Zwaelens

Head of External Communication