ING Arena blaast eerste kaarsje uit en stelt eerste balans op

Sinds september 2023 hebben 344.255 mensen kunnen genieten van een onvergetelijke ervaring

Brussel - Amper een jaar geleden onderging Paleis 12 een complete make-over en omgedoopt tot de ING Arena, met als doel een sterke emotionele band te creëren tussen toeschouwers en het merk ING. Aan kansen om te connecteren was er geen gebrek. Op één jaar tijd brachten 34 shows bijna 345.000 mensen samen in de ING Arena. ING maakt de balans op met enkele kerncijfers. ING nodigt haar klanten en medewerkers uit om op 24 oktober deze eerste verjaardag in stijl te vieren door de Belgische muziekscene in de schijnwerpers te zetten.

Op artistiek vlak zet de ING Arena haar aanpak in de verf door middel van een multicultureel programma met internationaal gerenommeerde artiesten. De aankomende line-up zet deze aanpak voort, met de Franse band Indochine en de opkomende Amerikaanse popster Sabrina Carpenter.

An Caers, Head of Communications, Brand & Marketing Communications bij ING België, met enthousiasme ING wil de partner bij uitstek zijn van de Belgen, zowel in het ondersteunen van hun financiële projecten als in hun passies. En in deze context is de ING Arena de perfecte link met onze klanten om onvergetelijke momenten te beleven. Het was dan ook niet meer dan logisch dat we deze eerste verjaardag samen met onze klanten wilden vieren

Kerncijfers sinds september 2023:

  • 344.255 toeschouwers (bedrijfsevenementen niet meegerekend)
  • 52 evenementen (concerten, shows, privé bedrijfsevenementen, enz.)
  • 34 concerten/shows
  • 17.782 foto's genomen door de officiële fotografen van de ING Arena
  • Meer dan 20.000 mensen namen deel aan door ING georganiseerde wedstrijden
    • 10 klanten wonnen de unieke ervaring om als VIP een show te beleven in de ING Skybox
  • Meer dan 7.000 klanten hebben gebruikgemaakt van de ‘priority access’ (voorrang bij binnenkomst)
  • 1.500 klanten genoten van 5% cashback op hun toegangsticket dankzij ING+ deals
  • Er werden 22.305 zakjes chips verkocht (we zeggen niet welke smaken 😉)
  • Er werden 17.095 pizza's verorberd
  • De ING Arena mocht 92 tourbussen verwelkomen
  • 911 ton aan apparatuur kreeg een plaats in de concerthal
  • En om dit alles te vervoeren kwamen er 207 vrachtwagens ter plaatse (dat is +/-3km vrachtwagens op een rij)
  • 1.842 jobstudenten (gemiddeld 20 tot 75 mensen per concert)

### Einde van het persbericht ###

Over INGING België is een universele bank die financiële diensten aanbiedt aan particulieren, ondernemingen en institutionele cliënten. ING Belgium S.A./N.V. is een dochtervennootschap van ING Group N.V. via ING Bank N.V. (www.ing.com). ​ ​
​ ​
ING is een wereldwijd actieve financiële instelling met een sterke Europese aanwezigheid die bancaire diensten aanbiedt via zijn werkmaatschappij ING Bank. De doelstelling van ING is om mensen in staat te stellen steeds een stap voorop te blijven lopen, zowel privé als zakelijk. De meer dan 60.000 werknemers van ING bieden diensten op het vlak van particulier en zakelijk bankieren aan klanten in ruim veertig landen. ​ ​
​ ​
De aandelen van ING Groep noteren op de beurzen van Amsterdam (INGA NA, INGA.AS), Brussel en op de New York Stock Exchange (ADR's: ING US, ING.N). ​
​ ​
Duurzaamheid maakt integraal deel uit van de strategie van ING, wat blijkt uit de leidende positie van ING in sectorbenchmarks. De Environmental, Social and Governance (ESG) rating van ING door MSCI werd in juli 2023 bevestigd met 'AA'. Sinds december 2023 beschouwt Sustainalytics het beheer van materiële ESG-risico's door ING als 'sterk'. Aandelen ING Groep zijn ook opgenomen in belangrijke duurzaamheids- en ESG-indexproducten van toonaangevende aanbieders Euronext, STOXX, Morningstar en FTSE Russell.

Renaud Dechamps

Spokesman & Media Relations Manager, ING Belgium